Поради молодим керівникам і не тільки

Управління організацією вимагає величезного досвіду, загальних знань, знання психології, педагогіки і, звичайно ж, соціології.

Поради українських вчених щодо організації роботи менеджера

  Поради P.A. Вебера

Американський соціолог Росе А.Вебер зробив спробу визначити, що слід робити молодому керівникові організації, щоб не “наступати на граблі” невдач, непорозумінь, зайвих стресів. У своїй праці “Засади управління організаціями” він пише:

1. Пам’ятай, що найважливішим твоїм успіхом повинне бути досягнення хороших результатів, які могли б задовольнити твоїх керівників, але пам’ятай І про те, що не завжди легко визначити критерії тих результатів. Тож спочатку визнач критерії, згідно з якими тебе оцінюють, а вже відповідно до цього оцінюй свої досягнення.

2. Керуй власною кар’єрою; активно впливай на рішення стосовно своєї особи; результати самі по собі не завжди дають винагороду.

3. Прагни до посад, які є і які будуть, сміливо презентуй себе, щоб тебе помітили керівники вищого рівня. Перш ніж іти в якусь організацію, виясни, чи там оцінюють успіхи молоді.

4. Намагайся зав’язати стосунки з активним керівником вищого рівня, який міг би тобі стати наставником. Будь спостережливим, бери все те краще, що можеш взяти від свого наставника.

5. Докладай всіх зусиль, щоб підвищити свою кваліфікацію, навчи цьому і свого заступника, цим самим ти набудеш досвіду управління.

6. Пропонуй свою кандидатуру на різні посади, якщо впевнений, що справишся з роботою. Пам’ятай, що не завжди скромність обов’язково е цнотою, коли тобі пропонують посаду, то перш за все подумай про перспективу, а не про престиж чи заробітну плату.

7. Перед тим, як прийняти запропоновану посаду, прискіпливо зваж свої можливості, вподобання. Не приймай пропозиції) якщо відчуваєш, що та посада тобі ще не під силу або та робота викликає в твоїй душі протест.

8. Залишаючи організацію за власним бажанням, збережи добрі стосунки з людьми і не критикуй організацію на прощання. Ніколи не працюй з малоактивним керівником, якщо він впродовж 3-х, максимум 5-ти років, нічого тобі не запропонував для просування по службі.

9. Не потрап до пастки формалізованих сфер діяльності, спробуй розширити межі своїх знайомств, зони впливу тощо.

10. Прагни визначитися з думкою, як би тобі не хотілося відсидітись, нічого з цього не вийде. Тому приєднайся до якоїсь коаліції. Ніколи не сперечайся з керівництвом з приводу дріб’язкових справ.

11. Відмовся від управління, якщо не можеш погодитись з думкою, що тобі прийдеться бути залежним від когось.

12. Приготуйся до того, що тобі доведеться відстоювати основні моральні засади. Не поступайся. Пам’ятай, що ще ніхто не довів, що керівники, які діють аморально, досягають кращих результатів, ніж ті, які експонують високі моральні принципи. Час від часу запитуй себе, наскільки ти готовий віддати свої сили справі служіння організації.

13. Не сприймай безоглядно різного роду розмови про облудну суть управління. Висловлення окремих людей про те, що той чи інший керівник досяг успіхів аморальними шляхами, часто є спробою виправдати свою недолугість, бездарність. Не треба робити поганих вчинків (а що вони погані, то кожен добре знає) на догоду керівникові, сподіваючись, що за лояльність до нього він оцінить і нагородить. Справді, це може бути і так, проте може трапитися, що це тебе “висвітить” у першу чергу тоді, коли у керівника з’явиться нагода критикувати моральний стан працівників своєї організації.

 

Багато молодих спеціалістів і керівників, пише Вебер, намагаються в організаціях “плисти” за течією, відсторонюватися від вирішення всіляких ризикових питань — “не хочу втручатися в ці справи”, “це мене не стосується” і т. д. Дуже швидко така людина відчує, що все, що стосується організації, стосується кожного її члена. Організація — це єдиний живий організм і якщо вражено одну його клітину, біль швидко розходиться по всьому тілу.

 

Поради українських вчених щодо організації роботи менеджера

Звичайно, найдосконаліша система управління організацією сама по собі не забезпечить високої продуктивності. Завжди треба дбати про раціональну організацію її роботи. Українські вчені А.І.Кредісов, Є.Г.Панченко та В.А.Кредісов у своїй книзі “Менеджмент для керівників” наводять такі поради”:

1. Робота мас виконуватися від початку до кінця. Кожен повинен виконувати цілісну частину роботи з тим, щоб вона була нерозривною і закінченою.

2. Підтримуйте регулярні контакти із співробітниками, постачальниками і покупцями вашої продукції. Сприяйте тому, щоб ваші працівники знали постачальників, клієнтів та своїх колег.

3. Використовуйте усі різноманітні вміння і навички працівників організації.

4. Заохочуйте самостійність працівників у роботі. Дайте їм змогу самим вирішувати, як виконувати свою роботу. Самоуправління є першим кроком до розвитку людських ресурсів.

5. Результати праці мають впливати безпосередньо на саму працю. Нехай працівники знають, як добре вони виконали роботу, щоб прагнули працювати ще краще.

6. Працівники повинні мати можливість професійного зростання, тобто для розширення свого світогляду, розвитку вмінь виконувати завдання відповідно до визначених критеріїв.

 

Поради новачку

 

На Сході аксакали кажуть, що найдовший шлях розпочинається з першого кроку. Найуспішніша службова кар’єра за свій початок має перший робочий день. Не завадить знати, що потрібно робити і що не робити на початку свого кар’єрного шляху.

1. Перед тим, як приступити до роботи, докладіть зусилля до того, щоб зібрати про компанію всю потрібну для вашої роботи інформацію. Вивчіть умови, за яких вам доведеться працювати.

2. Познайомившись на роботі з колективом у цілому, придивіться хто може там бути людиною, до якої можна звертатися із запитаннями та за порадами.

3. Під час випробувального терміну будьте обачні і не приєднуйтеся до якихось груп, не влізайте у міжгрупові конфлікти та утримуйтеся від всього того, що може зашкодити вам витримати випробувальний термін.

4. Докладіть зусиль, щоб вже з першого контакту з керівництвом у нього про вас склалося позитивне враження.

5. У першу чергу виконуйте розпорядження вашого безпосереднього начальника. Решту справ поступово сортуйте та виконуйте за їх важливістю і терміновістю.

6. До критичних зауважень на свою адресу слід ставитися серйозно. За критику не варто ображатися. Слід працювати над собою.

Критичні зауваження можуть бути не лише від начальства, але і від досвідчених колег.

7. Будьте обережними щодо своїх інноваційних пропозицій. Слід пам’ятати, що вони мають бути обґрунтованими і не гостро радикальними.

8. Не можна запізнитися на роботу в перший робочий день. Доцільно прибути на неї за 10-15 хвилин до її початку. Це дасть змогу не кваплячись оцінити обстановку і належним чином налаштуватися на робочий день.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *